4 Franse films op Netflix om te bekijken tijdens de kerstvakantie

Netflix, Christmas, teacher

Aaaah, kerstvakantie! Eindelijk opnieuw tijd voor onszelf, ons gezin en ons sociaal leven.

Uiteraard gaan we ook nog wat aan school denken zodat we na de kerstvakantie opnieuw kunnen knallen.

De regering roept om sterker Frans bij de leerkrachten. Laat ons daarom het aangename aan het nuttige koppelen en naar een paar mooie Franse films op Netflix kijken.

Ik zocht en bekeek alle Franse films op Netflix. Wat zaten daar draken van films tussen...
Maar ook deze 4 pareltjes! Dit is mijn persoonlijke top 4.

Film 1: Divines


Deze film heeft een prijs gewonnen op het filmfestival van Cannes en het wordt snel duidelijk waarom. Je wordt als kijker meegenomen op een rollercoaster. Je komt in het verhaal terecht van een puber die aan de rand van de maatschappij leeft maar vastbesloten is om rijk te worden. Spoiler: het is geen vrolijke film.

Ik vond het één van de mooiste films die ik in 2018 zag. Zeker kijken!

Film 2: Je ne suis pas un homme facile - 2018


Deze film is er eentje van Netflix zelf. In deze film worden de man-vrouw rollen omgedraaid. En daar is erg goed over nagedacht. Ik was me niet bewust dat er nog zoveel genderclichés in onze samenleving aanwezig zijn.

Zelf was ik erg onder de indruk. Ik zag deze film ondertussen al twee keer. 

Film 3: 10 Jours en or - 2012


De vrijgezel die een kind onder zijn hoede krijgt ... films met dit thema zijn er wel meer op Netflix.
Toch is deze meer dan de moeite waard om te bekijken Hoewel de situatie voor alle personages schrijnend is, zit er toch voldoende vaart en humor in deze film.

Film 4: Des Vents Contraires - 2011


Als het hoofdpersonage zijn vrouw verdwijnt, staat het leven op zijn kop. De film gaat over de zoektocht van deze man en zijn kinderen naar een nieuw leven zonder partner/mama. Het scenario lijkt klef maar niet in deze film: de personages en de verhaallijn zijn dat totaal niet.

Andere Netflix tips welkom!

Heb jij een kijktip voor mij? Ik lees het graag!

Fine kerstvakantie!

PS. Tweewekelijks schrijf ik iets. Wil je de volgende niet missen? 
Schrijf je dan in op juftaniaonline.be via Email

Reacties