De garderobe van de leerkracht lager onderwijs: wat hangt er in mijn kleerkast?


Na bijna 20 jaar dienst in het lager onderwijs viel het mij op dat er bepaalde zaken in mijn kleerkast hangen die typisch zijn voor een leerkracht. Ik heb eens opgelijst wat er bij mij hangt dat kenmerkend is voor onze job.

Voor dagelijks gebruik

  • makkelijke kledij waarin ik vlot kan bewegen
  • goede schoenen
  • een fluohesje (gepersonaliseerd 😊 )
  • een jas om toezicht mee te doen. Zo'n jas is wind-en waterdicht en heeft een kap. Uiteraard heb ik er een voor elk seizoen.

Verkleedkledij

  • verschillende kostuums en attributen: voor carnaval, Halloween, schoolthema's, ...
  • een foute kersttrui, een kerstmuts en kerstoorbellen

Handige outfits

  • een onesie voor pyjamadag en voor op GWP
  • een outfit voor sportdagen: een winteroutfit en een zomeroutfit
  • sportschoenen voor buiten en voor binnen (witte zolen)

Op stap

  • een handig draagbare tas met pleisters en papieren zakdoekjes
  • rubber laarzen voor boerderij/bos/vijver/natuur
  • een slaapzak

Wat hangt er in jouw kleerkast?

Reacties