Classcraft: de ruiters van Vay

Classcraft ruiters van Vay random events
Foto: printscreen


Wat zijn de Classcraft ruiters van Vay?

De ruiters van Vay is één van de klas-hulpmiddelen bij Classcraft. Er komt dan op het scherm een soort vogel (Vay) naar beneden gevlogen. Daarop zit een ruiter met een perkament rol in zijn hand. Op de rol staat iets geschreven. Wat daarop staat, heb ik er via de klasinstellingen zelf in gestoken.


Classcraft ruiters van Vay random events
Foto: printscreen

Wat zijn die willekeurige gebeurtenissen in Classcraft?

Als je het spel start, zitten er standaard een aantal zaken in. Die pasten niet bij mij en mijn klas. De ruiters van Vay moeten ook een plezier zijn voor mij. Ik ben dus vrij snel overgestapt op zaken die ik toch al deed in de klas.
Dat zijn:
  • bewegingstussendoortjes
  • korte spelletjes
  • rekenen met %
  • gelijkmakers (om teveel achterstand van sommige teams of spelers te voorkomen) maar ook grote beloningen voor een willekeurige persoon of een willekeurig team
Helemaal onderaan deze post vind je alle gebeurtenissen die ik gebruik in mijn klas.


Wanneer worden de Classcraft ruiters van Vay opgeroepen?

Ik heb niet echt een vast moment. Ik probeer het dagelijks te doen. De kinderen vinden de ruiters van Vay een echte traktatie. Zij vergeten dus zelden dat de ruiters van Vay nog niet geweest zijn 😉.

Meestal is dat...
  • na een intensieve les om even te ontspannen
  • als er nog wat tijd over is aan het einde van een lesdag
  • als de genezer de kracht gebruikt "de ruiters van Vay oproepen"
  • als beloning voor de klas
Bij de uitleg van het spel wordt voorgesteld om de ruiters van Vay op te roepen bij de start van de les.  Dat werkte bij mij niet. De kinderen zijn aan de start van de lesdag nog gefocust, geconcentreerd en klaar om te leren. Vay bracht de kinderen uit die leer-modus.

Benieuwd naar Classcraft

Lees ook hoe Classcraft gaat in mijn 5de leerjaar en hoe ik de krachten gebruik.
Gebruik deze link. Dan krijg jij 2 maanden gratis premium en ik krijg dan 1 maand gratis. 😘







Reacties