Op het einde van het schooljaar (positieve) feedback van de leerlingen verzamelen


De evaluatie op het einde van het schooljaar heb ik dit keer anders aangepakt. Door de corona nam het schooljaar een vervelende wending. We hadden allemaal nood aan een positieve afsluiter zodat we met een goed gevoel aan het afgelopen schooljaar konden terugdenken.

Vooraf maakte ik een Google Formulier.

Daar zette ik deze vragen/zinnen in:
  • Dit is mijn leukste herinnering aan het vijfde leerjaar:
  • Dit heb ik in het vijfde leerjaar geleerd:
  • Dit zal ik mij altijd van juf Tania herinneren:
  • Dit vond ik de leukste schooldag:
  • Dit zal ik missen:
  • Ik heb zin in volgend schooljaar, want...

In de klas deelde ik de tablets uit.

Ik liet de kinderen onze klasblog "Superklas 5" http://wegwijs5de.blogspot.com/ openen. We bespraken aan de hand van de maandfilter wat we in een bepaalde maand allemaal gedaan hadden.

Daarna mochten de kinderen het Google Formulier invullen. 

Ze deden dat anoniem.


De reacties van mijn vijfdeklassers goot ik in een presentatie.

Ik kon de reacties eenvoudig kopiëren en plakken vanuit de spreadsheet. Het sjabloon voor de presentatie vond ik op Slides Carnival  https://www.slidescarnival.com/


Wat heb ik genoten van de reacties!
@juftania

Met Google forms maakte ik een enquête die de kinderen anoniem invulden. Zoveel liefs 💕 ##lovemyjob ##teachingthefuture

♬ I Leave Again - Acoustic - Petit Biscuit

Reacties