Heb je al eens op Teachers pay teachers gezocht?


Zoek jij ook af en toe spelletjes om leerstof in te oefenen? Ik wel!
Toevallig kwam ik bij Teachers Pay Teachers. Ik kende dat al langer maar ik had het nog nooit grondig bekeken. 

Teachers Pay Teachers is een platform waarop leerkrachten hun lesmateriaal kunnen delen. Anders dan bij Klascement kunnen leerkrachten er ook voor kiezen om hun lesmateriaal betalend aan te bieden.
Je vindt er miljoenen lessen, werkbladen, educatieve spelletjes, ... 

Voordelen

Aantrekkelijk materiaal

Het materiaal dat leerkrachten delen op TpT is vaak visueel mooier dan bv. het gratis materiaal op Klascement. Aangezien de leerkrachten een deel van hun aanbod willen verkopen, moeten ze hun materiaal op een positieve manier laten opvallen. Logisch dus dat er extra veel moeite gestoken is in de vormgeving.

Je vindt er ook gratis materiaal

Je hebt de optie om in de linkerkolom "free" aan te vinken. Zo krijg je alleen het gratis materiaal te zien.



Nadelen

Engels is de voertaal

Dat heeft natuurlijk wel wat gevolgen. Je moet de Engelstalige zoekterm kennen. En ook het gedownloade materiaal is in het Engels. 

Je kan het materiaal vaak niet meer bewerken

De meeste zaken zijn in PDF en dus niet bewerkbaar.

PayPal

Je kan alleen betalen of betaald worden via PayPal. Mocht je dus in de verleiding komen om iets te kopen of iets te willen verkopen, dan heb je PayPal nodig.

Een voorbeeld

Ik was op zoek naar een aantal spelletjes/doe-activiteiten om het vermenigvuldigen en delen met 10, 100 en 1000 te oefenen.

Ik vond dit spel. Printen, lamineren en klaar voor gebruik.
De spelregels zijn in het Engels dus die heb ik zelf aan de kinderen verteld.
De leerlingen speelden het tijdens hoekenwerk en vonden het heel leuk.

https://www.teacherspayteachers.com/Product/Decimal-Place-Value-Game-3802705


En jij? Heb jij al op TpT gezocht? Laat maar weten in de comments!


Reacties